sobota 19. ledna 2013

Úlovek z maminčiny skříně

Hezké sobotní odpoledne,
     dnes bych se s Vámi ráda podělila o jeden úlovek z maminčiny skříně.

     Moje mamka hrozně ráda háčkovala. Pamatuji si, že pokaždé když měla volnou chvilku seděla s háčkem a klubíčkem příze Kordonet a tvořila. Háčkovala na dovolené, na koupališti, na lavičce před domem při drbání se sousedkami.

     Háčkovala dečky – malé, velké, kulaté, čtverce i obdélníky. Uháčkovala i dlouhé záclony. Háčkovala i pro své známé. Když nastala fáze škrobení a vypínání nikdo nesměl rušit. Malé dečky se napínaly pečlivě pomocí špendlíků, na velké byly speciální dřevěné rámy a hřebíčky. Pak to doma krásně vonělo škrobem.

                                   Velice módní byly v té době velké háčkované šátky. 



     Jako dítě jsem nikdy nechápala, co na tom vidí. Návody mi připadaly nepochopitelné a ta malá očka … Prostě jsem usoudila, že tohle pro mě nikdy nebude.

     Když jsem se vdala, putovalo se mnou i pár maminčiných nových deček. Po letech jsem se přestěhovala s rodinou do většího bytu a najednou bylo deček málo. Tak jsem si pořídila háček, klubíčka příze Kordonet, pár návodů a ejhle ono mi to šlo – háčkovala jsem!

     Časem jsem háček odložila stranou jak to bývá a zabývala jsem se jiným tvořením. Technik je moc a času málo však to znáte. Nedávno jsem u mamky probírala staré časopisy a vzpomněla jsem si na staré sešitky. 

Tady je část pokladu.


           


  
                                                                                                                                                                                     



















     
Přeji Vám hezký zbytek dne a háčku zdar ♥ 

6 komentářů:

  1. Marti, to je vážně krásný příběh. Moc hezky napsané!
    Verča

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Marti.Obdivuji každého kdo vládne uměním háčku.Já mezi Vás bohužel nepatřím.Příjemné háčkování a háčkům zdar.Lena

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, máš doma doslova poklady, i moje mamka má sbírečku - ruční práce ji nejsou dosud cizí / jen zdravotní problémky nastaly ..../. Už se těším na Tvé výtvory! Pa Maru

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko...to jsou opravdové poklady....když si vezmu co jsme jich vyhodili a teď by je brala.
    Pěkný zbytek neděle...Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Marti, úplně na mne dýchla vlna nostalgie. Díky za tu chvíli. Věrka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaši návštěvu a komentáře. Martina